ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.
T4'lerin 1.9 TD motorları 68 hp iken 1,6 td'lerin 70 hp olacağını sanmıyorum, ben 64 hp diye biliyorum, olabilir iddia etmiyorum.
Dahili westegate'li motorlarda turbo basıncı arttırmak çok zor bir iştir ve sağlıklı değildir. En iyisi daha büyük bir turbo takmak. Ama ben bu motorlarda turbo büyütme taraftarı değilim. Bir kere bildiğim kadarıyla bu motorların sıkıştırma oranları nerdeyse atmosferik dizellerin ki kadar yüksek. İkincisi piston ve kollar aşırı basıncı kaldıracak güçte forget değiller. O yüzden farkındaysanız aynı hacmi sahip 1,6 D - 1,6 TD veya 1.9 D - 1.9 TD aralarında en fazla 5-8 hp'lik bir fark vardır. Benim görüşümle fabrika aynı kol ve pistonları kullanılıyor, sadece blok yapısı farklı oluyor ve sıkıştırma oranı atmosferik dizele göre biraz daha düşük tutuluyor tek fark bu, piston ve kollar aynı olduğundan dolayı da fabrika bu motorlara fazla yüklenemedi. Tabi risk alırım diyorsanız paşa paşa yüklenin, büyük bir turbo, intercooler biraz da pompayı açarsanız 64 hp'lik motorunuz 95 hp'i bile rahatlıkla görür. Tabi risk almayı severseniz ama sonuç %99 hüsran olacaktır.
İlla ki ben yapacağım derseniz, piston, kollar,gömlekler forget olduktan sonra geriye sadece aktarma organlarını düşünün. Ama bunun maliyeti de turbo ile birlikte en az 4.000 TL.
Şahsen böyle bir aracım olsa en temiz ve sağlıklı olarak yapacağım işlem silindir bloğunu yatırıp tezgaha yatırmak ve güzel bir port polish uygulamasıyla, emme ,egzos portlarını parlatmak, çapaklarını almak ve bu sayede emme egzos portlarını genişleterek ve pürüzlerini alarak havanın silindirlere daha rahat çekilmesi ve egzostan daha rahat dışarı atılmasını sağlamak bu sayede 4-8 hp arası bir güç kazanabilirsiniz.