Gönderen Konu: Polo Boğaz Kelebeği  (Okunma sayısı 592877 defa)

Çevrimdışı raskolnikof

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #280 : 09 Şubat 2008, 18:35:48 »
Hosbulduk kardeşim,

otomobilim bölümünü şimdi gördüm :)
bikaç fotograf çektikten sonra paylaşacagım.

ii akşamlar

Logged

Çevrimdışı BeyKIZI

  • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #281 : 14 Şubat 2008, 21:09:55 »
Hareket halinde bosa aldııgmda, geri vitesde stop etme ; direksiyonda sertleşme gibi sorunlara sebep olarak bogaz kelebegi dendi. 1.5 sene evvel yine aynı sorunla karsılasmıstım.Kelebek degişti. artık 1.5 sene mi daha az zamanmı dayanır bilmem. 50 ytl ile sorun halledildi.

Bazen benzini dök yak bu arabayı diyorum ama.. yine 50 - 30 ytl verip yola devam ediyorum :)

Bunları vermek hiç gücüme gitmiyor. sene 2005 te iç aynanın civasının akması sonucunda kullanılmaz duruma gelmesi ve  ödediğim 400 YTL ayna parası hala cigerimi dağlar..

Saygılar

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #282 : 14 Şubat 2008, 22:08:16 »
8 senedir 6n kullanıyorum,ilk sahibiyim, yağı, suyu, bakımını yapıyorum,ne motor ne kaporta nede farklı bir nedenden sorun çıkartmadı, birazcıkta şans işi herhalde aracı bu kadar kötülemeyelim... Maşallah... sadece akuden sıkıntım oldu, oda kış aylarında 2-3 gun çalıstırmıyorum alarm oldugu için akuyu bitiriyor... :(
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2008, 17:47:38 Gönderen: volksport »

Çevrimdışı babacan1796

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #283 : 20 Şubat 2008, 16:40:40 »
arkadaş kelebeğide batsın arabasıda ben sattım rolanti yüzünden bundan sonrada volkswagen almayacağım. sizlere kolay gelsinnnnnn.

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #284 : 20 Şubat 2008, 17:46:43 »
arkadaş kelebeğide batsın arabasıda ben sattım rolanti yüzünden bundan sonrada volkswagen almayacağım. sizlere kolay gelsinnnnnn.

Hayırlısı olsun, İnşallah daha iyisi olur...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #285 : 22 Şubat 2008, 18:56:46 »
  Sevgili polocu arkadaşlar.Gerçekten yukarıda belirtmişsiniz zaten.İstanbul için söylüyorum Usta bulmak buralarda altın bulmak gibi bişiy usta yok burda ya gerçekten söylüyorum.Yetkili servisler bile resmen traş ve havlu atıyorlar.
   Gerçekten ulaşım ve yakınlık durumuna göre G.O.P'da işini ciddi olarak yapan bi Gerçek UsTa var isteyene adresini ve telefonunu verebilirim.
  Arkadaşın biri hatta benzin döküp yakıcam artık bu arabayı demişti hatta bende aynı durumdaydım,şimdi arabamıda seviyorum,Vw'ide.
03.06.2005

Çevrimdışı newcargo_1978

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #286 : 24 Şubat 2008, 00:34:07 »
SELAMLAR

ben bu stop etme olayı ile tam 2 ay uğraştım. Sorun sadece boğaz kelebeği ile alakalı değil. 3 temel parça çok önemli
1- Beyin
2- Boğaz Kelebeği
3- Lamda Sensörü

Ben nasıl çözdüm. Beyin yeniledim programda oynandı ve stop etme kesildi.Ancak devir saati çok küçük atımlar yapmaya devam etti. yaklaşık 6-7 ay sonra çalıştırmada ilk seferde almamaya başladı. Bilgisayar boğaz kelebeği kapağı kırık yazıyor. (?) sanırım beyin haricinde boğaz kelebeğide arızalı. Yada iki parça birbirini bozuyor. ya da hangisi bozuksa diğerini.

beyin konusu biraz karışık piyasada da fazla bu işi bilen de yok zaten
varsa yoksa bir bilgisayara bağlayıp eğer arıza kaydı çıkarsa yapabiliyolar ama çıkmaz ise çözemiyorlar
Sanırım biraz şans ve çözmek için ısrarcı olmak lazım.


 

Çevrimdışı tiamol

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #287 : 24 Şubat 2008, 19:30:47 »
arkadaslar ben de arabayi alali daha 1 haftayi doldurmadan sanirim polonun klasik sorunlari ile karsilastim. ilk olarak uzun yolda isinmayan motor ve termostat degisti. ardindan zaman zaman arabayi bosa aldigimda arac stop etmeye basladi. siz degerli forum arkadaslari ve verdiginiz bilgiler isiginda bugun bi gayret hava filtresinin kapagini actim zaten filtre cok kirlenmisti ve alt kisimlarda yaglanma vardi. acmisken kutunun icini iyice temizledim zaten ordan da unlu parcamiz bogaz kelebegi gorunuyordu ve icler acisi durumdaydi. onu oyle pis gorunce hava filtre kutusunu tamamen soktum ve elimle gaz teline basarak iyice kaliplasmis olan kirleri epeyce bir temizledim. tamamen temizlenmedi ama eskisine gore cok iyi oldu. sonra parcalari tekrar toplayarak araci calistirdim. zaten calisir calismaz fark anlasiliyordu. devir gostergesinde hic bir oynama yoktu. taktim vitese kalktim ayagimi gazdan cektigimde hafifce silkeleyen arac artik yapmadi bunu ve kasabada epey bir dolastim sorun cozulmus gorunuyordu. umarim da cozulmustur. paylasiminiz icin cok cok tesekkur ederim.

Saygilar.

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Çok Önemli Sorunun Kaynağı
« Yanıtla #288 : 26 Şubat 2008, 16:39:04 »
Arkadaşlar boğaz kelebeğinin sağ arkadaki civatasında şase yapan bir kablo var benimki son günlerde iyice çığrından çıkmıştı sürekli stop edip duruyordu bugün kafaya koydum kelebeği söküp içindeki potansiyometreleri temizleyecektim neyse tam filitreyi açtım civataları çıkartıyordumki sağ arkadaki civatanın altına bağlı olan şase kablosunun kopmuş olduğunu farkettim tabi civatayı sökemedim çünkü temizlemek için daha önce sıkan arkadaş kuvvet denemesi yaptığından civatanın başı bozulmuştu uzun uğraşlardan sonra civatayı söktüm şase kablosunun yuvarlak ayağını değiştirip monte ettikten vede kelebeği temizledikten sonra arabayı çalıştırdığımda birde ne göreyim araba sorunsuz çalışıyor allah deyip biraz turaladım farları açtım kalöriferi sonuna kadar açtım arka rezistansı açtım arabanın rölantisinde en ufak bir oynama bile yok anlayacağınız benim sorunum şase kablosuymuş bir çoğunuzunda aynı sorun olabilir kablonun ucundaki yuvarlak metal pul eğer oksitlenmişse yada kbaloda temassızlık varsa araba sapıtabiliyor birde bu yöntemi bir deneyin bakalım kaç polo düzelecek.

Çevrimdışı BeyKIZI

  • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #289 : 27 Şubat 2008, 19:34:08 »
evet ozmo arkadasımın acıkladıgı sekilde sanırım tamir oldu. yada ben öyle sanıyorum. bugun servise gitti araba. ustam bana kabloda deformasyon olmus onu yeniledik sorun bir daha olmaz dedi. umarım tekrar olmaz.

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #290 : 27 Şubat 2008, 23:45:36 »
2 polo boğaz kelebeği kurtardık evet arkadaşlar diğerlerinide bekliyoruz umarım halledersiniz.

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #291 : 28 Şubat 2008, 08:37:57 »
2 polo boğaz kelebeği kurtardık evet arkadaşlar diğerlerinide bekliyoruz umarım halledersiniz.

Önemsiz gibi görünen en ufak bir bilgi paylaşımının faydalarına çok güzel bir örnek.Aklımızın bir köşesine kaydettik ,teşekkürler sayın Ozmo
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı eunal

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #292 : 28 Şubat 2008, 21:32:07 »
Arkadaşlar 20 sayfayıda bıkmadan usanmadan tek tek okudum :D

6 ay önce 1998 model 1.6 aft motor manuel şanzuman polo classic marka araç satın aldım.Sorunlarım yada sorularım:

1 - Dün aracı çalıştırdım rolanti normal ama gaza basıp yürümeye çalıştığımda motorda yığılma stop etme eğilimine girme gibi bir şey oldu bir kaç defa stop ettim yeniden çalıştırdım sorun düzeldi.Bu nedendir?

2 - Bu gün aracımı çalıştırmaya çalıştım 3-4 defa marş basmama rağmen çalışır gibi oldu çalışmadı 3-4 denememden sonra çalıştı ancak rolantide durmadı gaz vererek yürüdüm biraz sonra boşa aldığımda rolanti düzelmişti.Bu nedendir?

3- Yaptığım incelemede polo classic marka aracımın boğaz kelebeğinde elektronik fiş girişi gibi birşey (soket vb) göremedim.Classiclerde adaptasyon olayı olmuyor diye duymuştum bu doğrumu?

4 -Boğaz kelebeği gaz telinin bağlı olduğu parça ise hava filitresinden sonra(boğaz kelebeği ile hava filitresinin arasında) üzerine soket takılı bir parça var bu nedir?Bu parçanın temizliği yapılıyormu?

5 - Polo classiclerde boğaz kelebeği adaptasyonu yapılıyor ise aküyü değiştirmiştim akü sökülüp takılınca adaptasyon ayarı bozulurmu(bozulur diyende var bozulmaz diyende var)

6 - Bunun bu konuyla alakası yok ama devam edeyim;

Motor yağında keskin bir benzin kokusu mevcut.Servise telefon ettim ama motor yağına benzin karışması imkansız diyorlar , ama kesinlikle keskin bir benzin kokusu var yağda bunun sebebi nedir?

Biraz uzun oldu ama yazdıklarımı sabırla okuyup bilgi veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Şu an görevim sebebi ile doğunun en ücra köşelerinden birindeyim servis imkanı yok maalesef ustalarda pek anlamıyor.Bu yüzden lütfen sorularımı tek tek okuyup cevaplarını verebilirseniz çok memnun olucam...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« Yanıtla #293 : 29 Şubat 2008, 18:25:19 »
  Arkadaşlar reklam amaçlı olmasın fakat maksat yardımcı olabilmekse GaziOsmanPaşa'daki ustamın adres ve telefonunu vereyim dedim.GaziOsmanpaşa meydana gittiğinizde havuzbaşı ilk öğretim okulunun tam arkasında Oto Fadıl var.Fehmi Usta telefonu 0 532 367 19 24.Benim arabayla ilgili problemleri tek tek izah ederek ve çok uygun rakamlara halletti.Eğer ulaşım sorununuz yoksa gidin derim.En azından telefonla kendisinden bilgi alabilirsiniz.Umarım faydası olur. :)
03.06.2005