Eyüp Usta tekrar merhabalar;
Bugün arkadaşın biri otomatik şanzumanla ilgili bi kaç şey söyledi ve canım baya bi sıkıldı...Hatta tartıştık.
Tam 15 sayfa sıkıntıları dinlediniz belki arada bu problem geçmiş olabilir bundan dolayıda kusuruma bakmayın lütfen.
1.si otomatik şanzumanın balatalarının belirli aralıklarla değişmesi gerekir mi?(Her vitesin balatası varmış bu arada)
2.si 15 binde bir yağ ve filtresinin değişmesi gerekirmiş.
3.sü en fazla 120 binde balatalar biter ve dişlileri sıyırmaya başlarmış.
4.sü eğer rampada geri kaçırıyorsa şanzımanı çöpe atıcakmışız.
İster gülün ister ağlayın ama böyle bi durumun izahını yaparsanız sevinirim.Saygılar.
Mustafa bey ben böle hurafelere gülmeklede kalmam kahkaha atarım
:D:D
Yok öyle birşey kesinlikle ben size kısacası şunları söyliyeyim otomatik şanzımanla ilgili
1.90.000 km de bir yağı ve filtresini değiştirin
2. yok
Gelelim kaydırma meseledine her otomatik araç kayar özelliklede son zamanlarda üretilen araçlarda nedenine gelince eksoz emisyonları ve yakıt ekonomisi sağlamak adına araçların motor hacimleri git gide düşüyor ve rolenti devirleride ortalama 700 d/d gibi .otomatik araçlar tork konvertörü adı verilen bir kavrama mekanizmasının içinde oluşan merkez kaç kuvveti kullanılarak haraket iletimi sağlar.Bu nedenle rolenti devri düşük olan araçların kavramasıda biraz zayıf olur ama sadece rolentide büyük motorlu araçların içindeki çarklar büyük oldugu için kayma az olur küçük motorda biraz fazla bu sorun değildir sorun aracınızın gazına basıyor basıyor birden kavrayıp vuruntu yapıyorsa var demektir.Şansıman içindeki balataların değişim km si yok eğer çok zorlarsanız yağını zamanında değiştirmezseniz şanzımanı yağsız bırakırsanız o zaman yanar butun balatalar değiştirisiniz.Arkadaşınız otomatik şanzıman hakkında her şeyi yanlış biliyor istediğiniz gibi iddalaşın gerekirse ispatını ben yaparım burda
.
Saygı sevgi bizlerden efendim ...