Gönderen Konu: Polo AFH  (Okunma sayısı 56518 defa)

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #98 : 28 Mart 2008, 01:18:47 »
Maşallah...Arac çok güzel duruyor...Allah kaza bela vermesin...

Saol  :)


sportline'a türkiye sartlarında yapılabilinecek baska neler var atmosferik olarak, egzantrik fln bulunabiliyormu?

burada parça çok zor,ya bazı distribütörlerden tuzlu fiyatlara getiricen yada yabancı satış yapan firmalar olabilir, ebaydan da çıkar. Bu iş için ayrılan bütçe ile beraber hedeflenen güce göre plan yapmalı tabi...atmosferik olarak sorg un sitesini biraz karıştır istersen almanca olduğu için çok anlaşılmıyor..
http://www.sorgmotorsport.de/Kataloge/TuningKits2006/04_KitPolo6N.pdf

http://www.sorgmotorsport.de/polokataloge.htm

Egzantirik seçeneği bir hayli var bu motor için, yurtdışından getirebiliyorsan parça işin kolay.
egzantirik zamanında bulamadım burda, haftaya bi yerden haber gelicek bakalım...

Yinede yapmak istedikten sonra tr şartları farketmez hurdacıları bile gezsen neler çıkartırsın, biraz yaratıcı ve cesaretli olmak gerek  :)

Logged

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #99 : 28 Mart 2008, 06:07:44 »
Alicim, Turkiye sartlarinda sagdan soldan bulacagin parcalar ile 1.6 AEE kranki, piston kollari (AFH de ayni olabilir) 1.6 16V pistonlari ile 1.6 lt cikabilirsin. Daha yuksek dereceli eksantirikleri yurtdisindan bulabilirsin. Turkiye de kim getiriyor bilmiyorum ama sagolsunlar epeyce bir kar marji koyuyorlar. En onemlisi standalone bir ecu ye sahip olmak...ister atmosferik ister asiri beslemeli olsun bu sart bence. Bunlar disinda artan gucle beraber 5.vites kisa kalacaktir. Onu biraz uzatmak gerekecektir. Simdi oranini hatirlayamadigim bir disli ile (epeydir ilgilenmedim bu konular ile) 6800d/d 217 km de kesici ye girersin ki da yeterli.

Bunun disinda performans sadece motordan elde edilmiyor. Sanziman oranlarida onemli ki soyle ornek vermek gerekir...Oranlari kisa olarak bilinen polo sporltine sanzimani Type-R sanzimanindan uzun kaliyor... AHD - CEH kodlu sanzimanlari kullanabilirsin. Bu sanzimanlar Polo sportline sanzimanindann 1 2 3 4. viteslerde yuzde 3 felan daha kisa olmasi lazim biri 3.de 120 yaparken digeri 125 yapiyor...Bu sana avantaj saglayacaktir.

 

Çevrimdışı TuningLINE

  • İleti: 2943
  • Polo Community
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #100 : 28 Mart 2008, 11:56:33 »
güle güle kullan erhan.
hastasıyım bu polonun.
allah nazardan saklasın.  :tamamdir

bende hastasıyım bu polo nun :) :tamamdir 10 numara maşallah
buji kabloları harika görünüyor teknik olarakta iyi olmuştur eminim güle güle kullan ;)
http://img149.imageshack.us/img149/5428/vwpolo6ndriverwo9.gif

Lütfen elinizden geldiğince Türkçe yazım kurallarına dikkat ediniz

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #101 : 28 Mart 2008, 12:28:10 »
Saol Tunç abicim..

Aslında yeni bir konu açılsaydı daha iyi olurdu ama şöyle söyleyim,
AEE kendine faydası olmayan bir motor, AFH-AEE pistonlar farklı ama bu fark kullanmana engel değil ufak işlemle, burada asıl sorun ve benimde vazgeçmeme neden olan AEE piston kollarının oldukça zayıf olması, bu hacim yükseltme işide göründüğünden zor bir iş, bu işide yapanlar gti parçaları ile yapıyor.. en son yapan arkadaşın aldığı güç 127ps (önceden daha yüksekti) ve kendide sattı motoru, ki bu gücü egzantirik ve diğer ekipmanlarla alanlar var.. yalnız 1.4 hacmin getirdiği yüksek hızlardaki zayıflık büyük oranda azalır. tabi atmosferik olarak 1.6 hacim üzerine egzantirik, oldukça tatmin edici olur..


Standalone yada tarzı beyni bağlayıp ateşleme, avans herşeyi rahatça kontol edebilip ayar yapabildikten sonra, aşırı besleme kesinlikle çok kolaylaşır, tabi burada bu işle uğraşanlar bu ürünleri getirenlere sorduğunuzda polo ye ne uyar tarzında cevap alamıyorsunuz, yurt dışında uygulama yapanlar ne kullanıyor birebir konuşmak lazım, yoksa bağlamakdan ziyade dediğim gibi bütün özelliklerini kullanmak.

Şanzıman olayında ise AHD rod - cable olayından biraz baş ağrıtır, aks mesafesinide kısaltır, yani düzgün orjinal oranlı 16v şanzıman çıkartılıp bunu takmak zaman kaybı olur, evet bununla rollinglerde düşük viteslerde çok daha güçlü araçlara kafa tutabilirsiniz, güzel oranları var ama 4. ün erken bitmesi , 5 .de fazla bayılmaya neden oluyor, 217 de kesiciye girmek incek yokuşunda yine tatmin etmez  :) 6 ileri lazım oda zor.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2008, 12:37:21 Gönderen: Erhan »

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #102 : 28 Mart 2008, 22:46:36 »
erhan ve alihan abi tesekkurler verdiğiniz bilgiler için hava filterisi haricinde bir işlem olmayan arabam küçük denizli piyasasında oldukca sansasyon yarattı( c4 hdı,corsa gsı,110luk corollalar,astra vs.) :)
  motor içine girmeden düsük barda turbo yapmak atmosferikten daha az ugrastırıcı, ekonomik ve güç bakımından daha verimli olucak sanırım ama motor altında yer sıkıntısı var malesef, sizin basınızı bikac ay sonra cok agrıtıcam ben merak etmeyin :)

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #103 : 28 Mart 2008, 23:50:37 »
Turbo başka bir dünya, güç bakımından tabi çok daha verimli olur, yalnız kesinlikle daha az uğraştırıcı değil, harcamının ucu kaçabilir, yer sıkıntısı çok dert değil..motor içine girmeden derken en azından sıkıştırmayı düşürmen baya önemli, bütün herşeyi çok düzgün yapsan bile ertesi gün motorun kırılmicanın garantisini kimse veremez, kısaca turbo işi para işi . Uygun parçaları toplayıp, düşük barda güzel bir ayarla uzun süre sorunsuzda binebilirsin çok da keyifli olur, risk alabiliyorsan denemeye değer...

Çevrimdışı POLO

  • İleti: 210
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #104 : 31 Mart 2008, 00:01:08 »
supercharge ;)

Çevrimdışı r76

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #105 : 31 Mart 2008, 12:24:25 »
resımler silinmişş yavv >:(

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #106 : 31 Mart 2008, 12:42:15 »
top secret ondan >:D

Çevrimdışı Tholl-ga

  • İleti: 1039
  • Sleeper MK4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Erhan- Polo Sportline-
« Yanıtla #107 : 31 Mart 2008, 19:44:18 »
Turbo başka bir dünya, güç bakımından tabi çok daha verimli olur, yalnız kesinlikle daha az uğraştırıcı değil, harcamının ucu kaçabilir, yer sıkıntısı çok dert değil..motor içine girmeden derken en azından sıkıştırmayı düşürmen baya önemli, bütün herşeyi çok düzgün yapsan bile ertesi gün motorun kırılmicanın garantisini kimse veremez, kısaca turbo işi para işi . Uygun parçaları toplayıp, düşük barda güzel bir ayarla uzun süre sorunsuzda binebilirsin çok da keyifli olur, risk alabiliyorsan denemeye değer...

üfürükcü erhan :)

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N 1.6 16V AFH
« Yanıtla #108 : 03 Haziran 2008, 23:18:44 »
artık 1.6 16V olarak devam ediyorum  :)

fotoğraf ve daha detay eklerim sonra .

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Polo 6N 1.6 16V AFH
« Yanıtla #109 : 03 Haziran 2008, 23:20:53 »
Ahaha senin yüzünden 1.6 16v'ye bindiğini sananlar çoğalacak. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo 6N 1.6 16V AFH
« Yanıtla #110 : 04 Haziran 2008, 00:16:05 »
1.6 16V bir haftadamı  :o

Çevrimdışı aliis

  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo 6N 1.6 16V AFH
« Yanıtla #111 : 04 Haziran 2008, 00:38:52 »
1.6 sonrası ilk izlenimler nelerdir bekliyoruz merakla :)