Gönderen Konu: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI  (Okunma sayısı 15246 defa)

Çevrimdışı serkanisim

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Ne ise yarar bu adi "AGR ventil" olmasi lazim  yarattigi problemler nelerdir? Bilgisi olan paylasirsa sevinirim.





Logged

Çevrimdışı ®oyal

  • İleti: 2238
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T5'04
  • Şehir: Bursa
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #1 : 01 Aralık 2008, 19:38:28 »
Emin değilim ama aracın performansı ve hava yakıt karışımından önce gelen bir parça olabilir.
Kimi arabalarda kaputu açar gaz kelebeği ile gaz verirdik,yeni araçlarda gaz kelebeği yerine bu parça olabilir diyorum.
Yurt dışındasın Almancan var ise Alman forumlarında bu konu sıkça var belki yardımcı olabilir.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #2 : 01 Aralık 2008, 22:37:38 »
Mazot pompasının üstündeki parça olabilir mi?

Çevrimdışı devran

  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #3 : 03 Aralık 2008, 13:49:17 »
araban turboluysa bu turbo ıcın basınclı ayarlayan wastagate olabılır

Çevrimdışı aatakan

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #4 : 20 Haziran 2009, 08:36:22 »
EGR yanı eksoz gazı geri dönüşü,
Eksoz borusu ile emme manifoltu arasında bir parçadır. yanmış gazların emme manifoldundan silindire geçişine musade eder. tabi beyin tarafından kumanda edilir. bu parça zamanla kurum bağlar. bunun sonucu olarak sürekli açık kalır. böylece rölantide düzensizlik ve çekiş problemi yaşanır.

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #5 : 21 Haziran 2009, 00:05:04 »
madem böyle bir konu açılmış konuyu biraz daha açalım egr valfi egzoz gazlarını neden tekrar motor içerisine alır...?
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #6 : 27 Haziran 2009, 21:09:19 »
egr valfi olduğundan emin misiniz?

Çevrimdışı cemal arslan

  • İleti: 163
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #7 : 27 Haziran 2009, 23:46:34 »


madem böyle bir konu açılmış konuyu biraz daha açalım egr valfi egzoz gazlarını neden tekrar motor içerisine alır...?

tekrar yakmak için....tasarruf etmek amaçlı...
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2009, 23:47:21 Gönderen: ghost_wolf »

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #8 : 19 Temmuz 2009, 04:25:36 »
egr valfi tamamen çevre içindir egr valfinin motora büyük zararı vardır tasarruf etmek için değildir.yanma odasında ısı çok yüksek olur yiksek ısıdada azot oksit gazları oluşur bu gazlar çevre için en tehlikeli gazlardandır egr valfi yanmış egzos gazının yüzde 25-30 arasında tekrar emme manifoldundan içeri vererek yanmayı kötüleştirir böylece azot oksit gazları azalmış olur yani anlayacağınız egr performansıda düşürür motorun erken kurumlanmasına yol açar

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #9 : 19 Temmuz 2009, 04:27:01 »
resimdeki de turbonun westgate idir

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #10 : 21 Temmuz 2009, 22:38:21 »
egr valfi tamamen çevre içindir egr valfinin motora büyük zararı vardır tasarruf etmek için değildir.yanma odasında ısı çok yüksek olur yiksek ısıdada azot oksit gazları oluşur bu gazlar çevre için en tehlikeli gazlardandır egr valfi yanmış egzos gazının yüzde 25-30 arasında tekrar emme manifoldundan içeri vererek yanmayı kötüleştirir böylece azot oksit gazları azalmış olur yani anlayacağınız egr performansıda düşürür motorun erken kurumlanmasına yol açar
  yazdıklarının çoğu doğru fakat egr valfi performans düşümüne sebeb olmaz çünkü motordan güç istenmediği konumlarda devreye girer yanlış  zamanda devreye girdiğinde bir anlık kesinti yaptırır..
resimdeki parçanın  westgate valfi olduğuna eminmisiniz iyi baktınız mı  ;)
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı golf-line2

  • İleti: 2189
  • golf GTD
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #11 : 22 Temmuz 2009, 01:47:02 »
2. resim westgate ötekini bilmiyorum ama westgate basınc ayarı bildiğim kadarıyla bnm aracta yükselttik onu 2ye atana kadar sarıyodu ilk zamanlar ama şimdi normal hale geldi nedense bilmiyorum..

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #12 : 22 Temmuz 2009, 18:53:42 »
her sakallıyı dedeniz sanmayın arkadaşlar ..
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı usta

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Ynt: Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Passat TDI
« Yanıtla #13 : 24 Ağustos 2009, 22:06:52 »
melih arkadaşım gerçekten çok iyi çalışmış dersine yalnız çevreyi bu valf değil bu sistem korur.valf ise bu sistemin bir çeşmesidir diyebiliriz veya termostadı zamanı geince açılan bir termostad.ayrıca egr sistemi tasarlanır ikende kurum ve bu kurum dolayısıyla oluşabilecek zararlarda düşünülüp DIN EN 590( eurodizel) yakıtı ile kullanılması öngörülmüştür.Kullanıcı her kafasına esen yakıtı alırsa bu arkadaşımızın bahsettiği durumlarla tamamen karşı karşıya gelir.gerçekten euro dizel yakıt kullanan bir motorda bu olayların hiçbirine rastlanmamaktadır.egr nin yakıt tsarrufununda bu yakıt ile korunduğuda bir gerçektir.Çünkü vw bu egr teknolojisin patentini M.A.N AG den almıştır.Ve man ag üretmiş olduğu D 2066 LF serisi motorlarında agryi standart bir donanım olarak kullanmış ve bu motor ileyakıtıda euro dizel olmak şartıyla 3.5 milyon km yol yapmıştır ve 1.5 milyon km sonra motrun silndir kapağı söküldüğünde silindirlerin ve motorun neredeyse ilk günkü gibi olduğu görülmüştür.