Gönderen Konu: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!  (Okunma sayısı 8307 defa)

Çevrimdışı adnanmust

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« : 14 Şubat 2007, 18:09:18 »
merhaba arkadaşlar

eski model vw lerin bu kadar beğenilmesi gerçektende güzel ben biraz size nazaran daha şanslıyım ...iki ülkede ikamet ediyorum ve türkiyede 89 golf gt 1.8 rp motor , bulgaristandada 92 corrado vr6 sahibiyim her iki araçta gerçekten çok güzel golf marka aracı 2005 yılında gümrüktn aldım o esnada 1.6 td motor vardı daha sonra motoru 1,8 gt ile değiştirdik almanyadanda egzantrik beslemeli turbo charger taktık dinamometrede 218 hp çıktı aracın hafif olması sebebiyle epey güzel oldu fakat türkiyedeki benzin fiyatlarından dolayı dizele geri dönüş yapmaya karar verdim. kısmet olursa haftaya almanyadan gelen kazalı seat leon fr motoruyla değiştiricam herhalde tatmin eder...bulgaristandaki maliyetler düşük olduğundan dolayı bunu gerçekleştirebiliyoruz türkiyede imkansızz...ayrıca şunu belirteyim forumlarınızı okudum golf 2 nin 1,9 benzin versiyonu yoktur sadece dizel 1,9 gtd versiyonu vardır,ancak 1,8 motora ilk rektefiye yapılırsa 100cc bir artışla 1,9 olur .... vr6 modelleri 2,8 lt 20 valftir turbo beslemesi yoktur.. ayrıca 1,8 monoenjeksiyon rp tipi motorların blokları sadece 8 valften 16 valfe dönüşüme elverişlidir,diğer tip motorlarda yağ ve su kanalları uymaz.... bir arkadaşta valf kapağının 4 mm alındığını ve valflerin kısaltıldığını yazmış bu imkansız zaten orada 7 mm boşlık var kalan 3 mm de valflerin hareketi imkansızlaşır diyelimki 4 mm alındı ve valflerde 4 mm kısaltıldı o zamanda benzin girişi ve gaz çıkışı için gereken boşluk valflerle yatakları arasında oluşmaz sakın ha o söylenen birim 4 mm yerine 1000/4 olmasın eğer böyleyse normal bir traşlanma yapılmış demektir....neyse uzun konular bunlar herzaman gerçeklerden yanayım ve olabilecek konular üzerinde dururum....umarum burada yine görüşürüz....

Logged

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #1 : 14 Şubat 2007, 19:14:14 »
Öncelikle hoşgeldiniz. :)
Bize göre çok çok şanslısınız.

Forumda Golf 2 1.9 benzinli motor lafı geçtiğini hiç görmedim. Umarım başka forumla karışmadık.
Golf 2'yi gümrükten çekip motoru Türkiye'de üstüne koydunuz sanırım. Biraz özel bir soru olacak ancak
bu aracın toplam maliyeti ne oldu size acaba?

Benimde aklımda maddi durumu sağlayabilirsem Golf 2 üstüne 1.9 TDI 130hp'lik motor koymak ve chiplemek var. Tabi elde avuçta olmayınca olmuyor. :)

Not: Otomobilim bölümündeki konuda aynı olduğu için sildim. İstersen orada resimleriyle araçlarınızı tanıtabilirsiniz. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #2 : 14 Şubat 2007, 19:19:27 »
Merhaba,

böyle genel bir mesaj değilde, konulara tek tek cevap yazsaydınız keşke,

Osmancım 1.9 motor falan bunlar tartışıldı ;)

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #3 : 14 Şubat 2007, 19:23:04 »
Tamam hatırladım şimdi :D

Escocem'in motorunun sır perdesini aralıyorduk. Ama orda da motora neler yapılmış tartışılıyordu.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #4 : 14 Şubat 2007, 20:06:15 »
merhaba arkadaşlar

eski model vw lerin bu kadar beğenilmesi gerçektende güzel ben biraz size nazaran daha şanslıyım ...iki ülkede ikamet ediyorum ve türkiyede 89 golf gt 1.8 rp motor , bulgaristandada 92 corrado vr6 sahibiyim her iki araçta gerçekten çok güzel golf marka aracı 2005 yılında gümrüktn aldım o esnada 1.6 td motor vardı daha sonra motoru 1,8 gt ile değiştirdik almanyadanda egzantrik beslemeli turbo charger taktık dinamometrede 218 hp çıktı aracın hafif olması sebebiyle epey güzel oldu fakat türkiyedeki benzin fiyatlarından dolayı dizele geri dönüş yapmaya karar verdim. kısmet olursa haftaya almanyadan gelen kazalı seat leon fr motoruyla değiştiricam herhalde tatmin eder...bulgaristandaki maliyetler düşük olduğundan dolayı bunu gerçekleştirebiliyoruz türkiyede imkansızz...ayrıca şunu belirteyim forumlarınızı okudum golf 2 nin 1,9 benzin versiyonu yoktur sadece dizel 1,9 gtd versiyonu vardır,ancak 1,8 motora ilk rektefiye yapılırsa 100cc bir artışla 1,9 olur .... vr6 modelleri 2,8 lt 20 valftir turbo beslemesi yoktur.. ayrıca 1,8 monoenjeksiyon rp tipi motorların blokları sadece 8 valften 16 valfe dönüşüme elverişlidir,diğer tip motorlarda yağ ve su kanalları uymaz.... bir arkadaşta valf kapağının 4 mm alındığını ve valflerin kısaltıldığını yazmış bu imkansız zaten orada 7 mm boşlık var kalan 3 mm de valflerin hareketi imkansızlaşır diyelimki 4 mm alındı ve valflerde 4 mm kısaltıldı o zamanda benzin girişi ve gaz çıkışı için gereken boşluk valflerle yatakları arasında oluşmaz sakın ha o söylenen birim 4 mm yerine 1000/4 olmasın eğer böyleyse normal bir traşlanma yapılmış demektir....neyse uzun konular bunlar herzaman gerçeklerden yanayım ve olabilecek konular üzerinde dururum....umarum burada yine görüşürüz....

Merhabalar . Bilgiler güzel gerçekten fakat doğruluğu bazen yanıltıcı olabilir konular biraz farklı yerlerde değişebiliyoru şuda varki 2.8 VR6 12V ve 24Vtir  buna 3.2 ve 3.6 24 V seçenekleride eklenmiştir yeni çıkan makinelerde. tir. Blok yağ su kanalları blok ve kapakta değişkenlik sağlanarakta uygulamak mümkün olabiliyor tabi bunu TR de uygulayacak yapacak kaç kişi var o tartışılır. 1.3 16V atmosferik bir makineden 205 ps güç çıkartabilen kişiler anca bu uygulamaları yapabiliyor tabiki. Saygılar.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2007, 20:18:07 Gönderen: nofear »
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı adnanmust

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: tekrar selam
« Yanıtla #5 : 15 Şubat 2007, 12:23:26 »
tekrar merhaba arkadaşlar

arkadaşlar sanırım yalnışlık var.ben araçtaki değişiklikleri türkiyede değil bulgaristanda yaptım maliyetleride size aktarayım.1,9 tdi motor (golf 4 motoru) şanzımanı ve akslar ile dahil 1000 euro işçilik dahil,tabi 1000 ytl kadar aracın bulgaristana gitmesi için gereken evraklar ve sürücünün pasaport ve vize işlemleri...maddi durumada gelince türkiyede 8-10 bin ytl değerindeki gofl 2 ler bulgaristanda en iyi şartlarda 2000 euro civarında .. corradolarda 2500 eurodur..bizim burada golf2 için verdiğimiz parayla orada golf 4 alınabilir...ayrıca gümrükten araç almaya kalkacak arkadaşlarada akıl vereyim sakın denemeyin 4400 ytl ihale açılışıyla olan bir aracı trafikte sürülür hale getirmek vergi+plaka masrafları 7500ytl olur...söylemek istediğim diğer bir konu ise almanyada satılan golf 2 nin tüm modelleri için chargerlar var ...fakat egzos beslemeli değil egzatrik kasnağına bağlanan tipten ilginizi çekermi bilmem yalkaşık 800 euro civarında bu set ...ben 1,8lt aracıma(küçük kardeş) bundan taktım..size golfun resimlerini gönderemem plakasını bile saklasam üzerindeki grafiklerden araç tanınabilir.. taktığım motor aracın ruhsatına işlenmemiş durumda anlarsınız en son istediğim şey aracıma elkonması fakat büyük kardeşin resmini gönderebilirim iyi seyirler...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #6 : 15 Şubat 2007, 14:16:35 »
Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.
Sanırım asıl masraflı olan motor değişiminin ruhsata işlenmesi Türkiye'de öyle değil mi?

2500 Euro'ya Corrado alıp ordan Türkiye'ye sokma işlemleri 14 15 yaşındaki araç için nekadar olur ki. Çok güzel hayaller belirdi kafamda. :)

Benimde gerçekten çok istediğim bir olay Golf 2 üstüne 130'luk TDI motor. Ancak Türkiye'de hayal gibi kalıyor fiyatlar yüzünden.

Bu rakamları görünce insan acaip hevesleniyor.
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2007, 14:26:59 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı adnanmust

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #7 : 15 Şubat 2007, 14:52:19 »
bulgaristanda motor değiştirmek epeyce organizasyon işi tanıdığım olmadığı sürece yapman çok zor ..oradan araç alıpta türkiyeye sokmaya kalkınca vergileri dail aynı fiyata geliyor...yanına tek kalan adam gibi hasarsız araç alıyorsun ....üzerine konulan motorunda ruhsata işlenmesi 1500-2000 ytl arasında ama mecburen fatura olmadığından bir kısmı legal bir kısmıda illegal oluyor...

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #8 : 15 Şubat 2007, 16:02:17 »
golf 2 1.9 konusu bnm aracımın motorunu araştırırken geçmişti fakat yazdıklarından anlaşılıyorki konuyu iyi okumamışsın...bulgaristan konusundada ciddi anlamda uygun  tr ye göre her açıdan..arkadaşlar rx8 düşünüyorlar oranın vatandası babası fakat wankel motorun eksileriden dolayı vazgeçtiler gibi...imkan her insanda farklılaşıyor malesef...

Çevrimdışı Erhan

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 2156
    • Profili Görüntüle
Ynt: lütfen okuyun önemli bilgi!!!!!!!!!!!
« Yanıtla #9 : 15 Şubat 2007, 16:31:37 »
Motor değişikliği yapsam ruhsata işletmek için uğraşmam açıkçası , gerekirse üzerine 1.4 logosu yapıştırırım, burda nasıl anlicaklar.
Bir arkadaşımda mk2 sine dizel motor takmış oda bulgaristanda gerçekleştirmiş işlemi.