Gönderen Konu: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)  (Okunma sayısı 4036 defa)

Çevrimdışı orion35

  • İleti: 212
  • GOLF AŞKINA
    • Profili Görüntüle
Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« : 11 Şubat 2009, 08:50:39 »
 sevgili dostlar,
geçen hafta sonu gerivites lambasındaki problemden ötürü arabamı uzun yıllardır babamın arabasını tamir ettirdiği bir tamirci dükkanına götürdüm. problemin müşirden kaynaklandığını söylendi ve müşir yerinden söküldü. bir süre orjinal müşir aradık ama bulamadık. bende çok önemli olmadığını söyleyip eskisini yerine takmasını, daga sonra müşir bulunca yenileteceğimi söyleyerek kaputu kapamasını söyledim ustaya. (cumartesi)
dün akşam işim dolayısı ile evden dışarı çıktım ve bir süre arabamla dolaştım. daha donra yolda giderken (müzik sesi açık olmasına rağmen) sol ön taraftan tıkır tıkır (iki metal parçanın birbirine vurduğunda çıkardığı ses gibi) ses gelmeye başladı, işin garibi bu sesi 2000-2500 devirdeyken yapıyodu. trafikte olduğum için duramadım mecburen evin önüne gelene kadar aklımdan neler geçti tahmin edersiniz. evin önüne geldiğimde stop etmeden derhal kapunu açtım. tabi kaputu açmam ile dehşete kapılmam bir oldu. sağ taraf çamurluk üstünde 27-32 bir anahtar bana bakıyodu. tabi anahtarı ordan alıp arabamı tekrar denediğimde ses kesildi. çok ucuz atlatılmış bir olay olarak görüyürorum. o anahtar kayışın olduğu tarafa düşseydi, yada hareket halindeyken yere düşüp aracın altından sekip arkadan gelen bir başka araca çarpsaydı vs. vs. bunun hesabını kim verecekti. neyseki hiç bir kaza bela olmadan durumu toparladım.
Naçizane tavsiyem aracınızı sanayiye götürdüğünüzde hatta illaki sanayide olmak zorunda değil aracınızın kaputunu açıp içinde herhangi bir işlem yaptığınızda kapatmadan önce birkez daha gözle kontrol etmeniz. ben çok ucuz atlattım ama başına böyle bir şey gelecek olan bir başka arkadaş belki bu kadar ucuz atlatamayabilir.
saygılar... :tamamdir

Logged

Çevrimdışı golfmk4

  • İleti: 64
  • every thing come and go..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #1 : 11 Şubat 2009, 11:43:03 »
evet işini iyi ve temiz yapan usta bulmak cok zorr !!!1 kimse yaptıgı işe saygı göstermıyor !

Çevrimdışı nefret35

  • İleti: 480
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #2 : 11 Şubat 2009, 17:05:32 »
ameliyatta hastanın içinde makas unutan doktorlar bu memlekette >:(

Çevrimdışı kaya_01

  • İleti: 343
  • kaya
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #3 : 12 Şubat 2009, 15:14:04 »
Orion35 büyük geçmişler olsun, benim de daha önce bu şekilde bir olay başıma geldiği için ustanın herzaman yanında duruyorum ve kontrol ediyorum (usta bu durumdan ne kadar rahatsız olsa da).. abi siz aracı bırakın yarın veya akşam gelin alın demesine sakın inanmayın ve kanmayın,geçen hafta şarj dinamosunu takarlarken direksiyon hidrolik motorunun civatasını gevşek bırakmışlar,motor kayışı düşmüş,sonra araç ikaz verdi, servise kadar şarz dinamosu iptal ve hidrolik direksiyon iptal ve direksiyon taş gibi olmuş halde ve araç elektiriği sadece aküden alacak şekilde gittim.. ustanın ihmalkarlığı yüzünden kayış parası+işçilik  vermek zorunda kaldım..
son karesi gibi Red Kit in, batan güneşe doğru sürerken atımı, gitme kal! demeni bekliyorum..Ancak sadece rüzgar çekiştiriyor atkımı..

Çevrimdışı orion35

  • İleti: 212
  • GOLF AŞKINA
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #4 : 13 Şubat 2009, 09:06:01 »
kaya_01 hocam, mademki ustanın ihmalkarlığı neden ücret ödüyosun ?. işlerini adam gibi yapsınlar. sanada büyük geçmiş olsun. bu kontrol işi özellikle yetkili servislerde imkansız denecek kadar zor oluyo arkadaşlar. teknik kısma katiyen kimseyi almıyorlar.
bu arada küçük bir anekdot, izmir gönen ile ilgili geçenlerde duyduğum bir bilgi doğru-yanlış bilemiyorum. herifler özellikle ağır bakımlarda baskı balata triger kayışı değişimleri yapmayıp yaptı gibi gösteriyorlarmış. trigerin değiştirilğini görmeden bilmek imkansız, gerçi gönen battı. kaputun altında bir işlem yapıldığında muhakkak görmenizi tavsiye ederim arkadaşlar.

Çevrimdışı orion35

  • İleti: 212
  • GOLF AŞKINA
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #5 : 13 Şubat 2009, 09:06:30 »
bu arada kaya hocam şarj dinamosu kaça çıktı?

Çevrimdışı kaya_01

  • İleti: 343
  • kaya
    • Profili Görüntüle
Ynt: Servis, Tamirci, Sanayi (KONTROLÜN ÖNEMİ)
« Yanıtla #6 : 13 Şubat 2009, 11:28:59 »
bu arada kaya hocam şarj dinamosu kaça çıktı?
orion35 hocam şarj dinamosunu çıkma bulduk şimdilik herhangi bir sorun çıkarmadı uzun yol da yaptım,işçilikle birlikte toplam 300 lirayı buldu, kayış da değişti 30 lira da ona verdim..
son karesi gibi Red Kit in, batan güneşe doğru sürerken atımı, gitme kal! demeni bekliyorum..Ancak sadece rüzgar çekiştiriyor atkımı..