Gönderen Konu: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI  (Okunma sayısı 15550 defa)

Çevrimdışı KUCUKSU

  • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« : 10 Mart 2009, 13:02:14 »
Merhaba Arkadaşlar,
Bir kaç gündür aracımda bir sorun oluştu.
Araçla giderken sanki birden fren yapıp sonra gaza basarmış gibi garip bir durumlar yaşıyorum
Bir kaç saniye içinde oluyor ama birden fazla olması canımı sıkmaya başladı.
Kötü benzin alındığındaki ayılıp bayılma gibi ancak benzin filtresini değiştirmeme rağmen sorun halen devam ediyor.
Bir arkadaş elektrik arızası olabilir dedi, ancak bir kaç ustaya götürdüm bir şey söyleyemediler.
Bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
Teşekkürler.

Logged

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2009, 17:13:38 »
                      Gaz olayını ayarlayan beyindeki bölümde sorun olabilir mi?

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2009, 18:40:14 »
her viteste belli bi devirde silkeleme şeklinde mi daha açıklayıcı anlatırsan yardımcı olucam ben size aynı araçtan bendede var.bu sorunları yaşadım.
Mk3 gti

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #3 : 10 Mart 2009, 18:45:25 »
Bir anda kontak kapatır gibi gazı kesip yapıp, sonra tekrar gaz mı veriyor normal gaz pedalının pozisyonuna göre?
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı KUCUKSU

  • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #4 : 10 Mart 2009, 20:18:41 »
Merhaba Arkadaşlar,
Sanki 2. ya da 3 viteste devirli gidersiniz de gazı birden kesip tekrar verirsiniz, arabada o esnada bir sallanır.
Bu şekilde yani

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #5 : 10 Mart 2009, 20:34:23 »
Kelebeğin üstündeki TPS sensörünü ve kablolarını kontrol edin, daha önce aynısı bunun yüzünden başıma gelmişti benim.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı KUCUKSU

  • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #6 : 10 Mart 2009, 20:55:07 »
Kablonun yerinden çıkmış olmasından mı?

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #7 : 10 Mart 2009, 21:17:15 »
osman,ın dediği gibi fişleri falan soketlerini,kablolarını bi kontrol et mekanik bi arıza olmadığı kesin
Mk3 gti

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #8 : 10 Mart 2009, 21:42:38 »
Makineye bağlayıp baktınız mı hata var mı yok mu?

TPS e giden kablolar egzos manifoldu üstünden geçiyor, haliyle ısınıp kopması kronik. Bu sorunla İngizler de çok karşılaşıyor. O kablolara bir bakabiilirsin, çok sertleşmişse kopma muhtemeldir zaten. Soketini çıkarttığında da eğer sorun kablolarda veya sensördeyse kesikliği yapmaması gerekiyor.

Bir diğer ihtimal de benzin pompası, yüksek devirlerde yetiştirememe gibi bir durum da olabilir.
Başka bir ihtimal de, Bir polo classicde karşılaşmıştım, ısınınca kesiklik yapıyordu, sigorta kutusundan şalter kapatır gibi çok az ses geliyordu. Devir saati kesiklik yaptığı anda 0'a iniyordu. Onun da sorunu devir sensörüydü yanlış hatırlamıyorsam.

İlk ihtimal daha kuvvetli ama makineye bağlamakta fayda var yine de.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı KUCUKSU

  • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #9 : 10 Mart 2009, 21:56:52 »
Çok teşekkürler G60, haftasonu mutlaka dediklerine baktıracağım.
Ancak bugün akşam işten dönerken hiç sorun çıkarmadı.
Tekrar teşekkürler..

Çevrimdışı MK2 GTİ

  • İleti: 621
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #10 : 12 Mart 2009, 20:41:27 »
enjektor tesısatı emme manıfoldunun arkasında uzerınde makaron var ama sıcak ve soguk olayından kablolar catlıyor g60 ın dedıgı gıbı sıkıntı yaratabılır bencede arıza bu olabıılır ayrıca bobınde bu sorunu yapar
1982 MK1 EG GTİ
1986 MK2 EV GTİ
1983 MK1 DX GTİ 1994 MK3 ABF GTİ MY LİFE GOLF GTİ

Çevrimdışı erdem__

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #11 : 14 Mart 2009, 09:51:18 »
merhaba arkadaşlar ben belçikadan erdem aynı sorun bendede var tam başlık açacaktımki gerek kalmadı bendede 97 golf 3 gti var yalnız benimki biraz daha ilerledi sanırım eskiden arada bir yapıyordu şuanda motor sesi eski bedfordları hatırlayanlar vardır  ;D aynı öyle hır hır hır diye çıkıyor ve rolanti ayar tutmuyor enjeksiyon sisteminee giren hava hortumunu değiştirmemi tavsiye ettiler dün aldım bu gün takıcam acaba düzelirmi ?

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #12 : 14 Mart 2009, 15:33:13 »
inşallah düzelir adaş...
Mk3 gti

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: MK3 GTI MOTOR BAYILMASI
« Yanıtla #13 : 14 Mart 2009, 15:49:40 »
merhaba arkadaşlar ben belçikadan erdem aynı sorun bendede var tam başlık açacaktımki gerek kalmadı bendede 97 golf 3 gti var yalnız benimki biraz daha ilerledi sanırım eskiden arada bir yapıyordu şuanda motor sesi eski bedfordları hatırlayanlar vardır  ;D aynı öyle hır hır hır diye çıkıyor ve rolanti ayar tutmuyor enjeksiyon sisteminee giren hava hortumunu değiştirmemi tavsiye ettiler dün aldım bu gün takıcam acaba düzelirmi ?

Rölantide mi hırhırhır diye çalışıyor? Normalde sorun var mı?
Vakum hortumlarında çatlak vs olabilir, emme manifoldu bir yerden hava alıyordur.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."